22 mars 2010

*Ettsåntdärskitblandatinlägg...

.
Jaha, då får man skäll också... Tydligen är jag dålig på att uppdatera igen. Jag vet inte, jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag har inget av intresse att skriva. Men jag ska försöka dra en sammanfattning.

Lilja har som ni vet varit sjuk. Hon har även blivit frisk, bra va?!
(Petra Mede Show, vilket jäkla skit..)
Så nu äter hon som en tok, busar och skrattar. Detta skratt alltså, såå underbart att huset är fyllt av skratt igen. Man klarar inte allt för länge med bara tårar, grin och gnäll. Men nu är det andra bullar..
Eftersom Lilja precis blivit inskolan på dagis när hon blev sjuk så blev det väldigt jobbigt för henne att komma tillbaka. Hon bara grinade och skrek under sina 3 timmar så tillsammans med personalen bestämde vi oss för att börja om med inskolningen. Så nu ska jag lämna henne ensam i morgon, fast bara 2 timmar. Jag hoppas verkligen att det går bra. Problemet är att Lilja hann få så negativ inställning till dagis medan hon var halvkrasslig och livet var allmänt pissdåligt.

Som sagt, ny vecka, nya tag!

Söndag drog stora älsklingen till kåbdalis för "utbildning" med jobbet. Han utbildade sig så pass att han såg mer död än levande ut när han kom hem och med ett stort blåmärke, format som en trappa på höften...
Jag och Lilja drog till mormorn för lite uteliv. En promenad i det soliga vädret planerades. Vi laddade upp med pulka, vagn, barnet, mamman, mormorn, en spark och en shettis..Alla tar väl med hästen på promenad va? Ullis (hästen) tyckte dock att vi var tråkiga och ville inte leka med oss länge. Hon satte av i full fart efter vägen, hon drog hem till stallet. Vi stod kvar och tittade..

(18 min har gått av programmet Mede show, jag vill bara hoppa in i tv:n och stoppa en socka i käften på henne)

Idag försov vi oss till dagis. Hur normalt är det då? 08:15 vaknade jag.. hela dagen förstörd.

Massa bus har vi haft idag, jag o lillan. Vi har knappt sett på tv alls. Eller sett och sett, den har inte ens varit påslagen.. häftigt! Gode skönt!

Nu.. jag ska fundera på en fråga till er sen.. Måste googla lite, sen vill jag ha er hjälp.

Toodles..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar