8 mars 2010

*Ledsen..

Idag är jag ledsen, på riktigt.
Vi har ju som ni vet lämnat in våran dator på en genomgång för den ville inte fungera riktigt som man önskar. Det gick inte heller att bränna ut alla bilder. Bilder från oktober, tror jag.

Larne förklarade var bilderna låg på datorn och önskade att de skulle sparas. Sagt och gjort. När vi slår på datorn hemma så ligger det en mapp på skrivbordet döpt till "backup bilder". Tack och bock snälla killen! Men...
Inuti mappen finns bara de värdelösa bilder vi tagit med webcamen! Alla andra bilder är puts väck! Tanken var ju god, han har sparat bilderna, bara fel. Båda mapparna var döpta till bilder men låg på helt olika ställen. Vad gör man? Det är bara att rycka på axlarna och säga -Jasså?!

Alla bilder från jul och nyår är borta, de är ju dom som känns viktigast. Alla andra söta gulliga och mindre gulliga bilder på Lilja går ju att ta igen. Men jul och nyår kommer inte tillbaka..

Så nu ska jag gråta en skvätt och svära över allt som har med datorer och teknik att göra.
Återkommer..

3 kommentarer:

  1. NEJ! Vilken katastrof!!! Det där är man ju livrädd för därför brukar jag bränna av lite då och då. Gråter en skvätt med dig. Kram

    SvaraRadera
  2. :( usch, förstår att du är lessen

    SvaraRadera
  3. ååå.. jag förstår precis vad du känner... har typ samma problem, men jag hoppas innerligt att min dator inte är helt puts.. den dumma elaka laptopen med alla bilder, ALLA bilder, den startar inte!! måste lämna in den när jag kommer till pite och höra domen.. har jag tur är det "bara" batteriet eller nått annat löjligt.. har jag otur så startar den aldrig mer och det, det skulle vara katastrofen!
    bara såå himla tråkigt att datafixaren tog fel mapp :( hade han inte kunnat backupa ALLA bilder han hitta i hela datorn? det hade ju räddat allt och fått er att behöva sortera och kasta, men ändå, det hade ju varit bättre.. trist att det är så lätt att vara efterklok.. :(
    Lider verkligen med dig. Ses snart. Kram!

    SvaraRadera