19 apr. 2010

*Kul ens...!

.
Idag är ingen bra dag!

Kaoset började igår då vattenläckan från h-vetet bestämde sig för att översvämma i våran trädgård. 18 hushåll utan vatten och en blänkande fin vattentank ute på gatan. Där fick folket hämta vatten i hinkar för att tex. kunna spola på toa. KUL ENS! Nåja, nu är vattnet tillbaka och jag kan äntligen göra mina behov.
Utanför köksfönstret står en storbrakka grävmaskin. KUL ENS! Arbetarna som så fint grävt upp diket framför huset tyckte det var en bra idé att parkera storbrakka grävskopan mitt på våran gräsmatta.. KUL ENS! Just nu är det lerigt och jävligt på gården och det lär ju inte bli bättre. KUL ENS ATT HA LILJA UTE OCH LEKA! Ja, hon tycker säkert det. Våran häck har sett sina bästa dagar, den har dom haft sönder.

Det posotiva i historien är att grannen och arbetarna har grävt en massa i snön på våran gård för att försöka lokalisera..nåt.. så nu har vi snart ingen snö kvar.. Bara en jävla massa kladd och gegg.. KUL ENS!

Jag använder väldigt sällan ordet unge, jag tycker att unge låter hårt och elakt. Men just idag är mitt barn en unge. På alla sätt och vis. Först gnäller och skriker hon av bara f-n för att hon vill äta.. När maten står på bordet tar hon en stor klick mos och liksom svänger gaffeln runt runt så maten hamnar på väggen. KUL ENS! Som om den protesten inte var nog så väljer UNGEN att, likt en frisbee svunga iväg tallriken så det flyger mat över hela köket. Jag försöker hålla humöret och ställer lilja i hallen för att man får inte sitta vid bordet om man gör så. Hennes räddning (Larne) kom precis in genom dörren och Lilja beklagar sig gråtande hos honom... När han åkt på jobbet så gör vi ett nytt försök med maten, men nej. Ännu mer mat som flyger. KUL ENS! Efter det så skriker hon och ska ha mjölk och macka, men eftersom jag är hård så får hon inget. Jag äter klart och plockar undan med en skrikande UNGE vid min sida. I ren protest gör hon presis allt hon vet att hon inte får göra. Då blev jag less..

Jag tog det icke så kloka beslutet att stänga in henne bako spjälerna i hennes rum. Det tog säkert 2 sekunder innan hon sov.. Jaha, nu kommer jag inte att få henne till att sova i kväll. Men det är det värt. Jag ska väcka henne nu, då har hon fått sova i 30 min. Så nu kanske, kaaanske jag har mitt barn tillbaka och ungen har försvunnit.

Dessutom så stressade jag iväg till arbets idag för jag hade en tid klockan 13, trodde jag. Men tji fick jag, det är imorgon..

KUL ENS!!!

2 kommentarer:

  1. hahaha ja alltså vad de där me maten låter bekant! Jonna gör exakt lika dant, kastar skeden åt ena hållet och talriken me mat flyger likt en freesbe över köket! strongt av dig att härda ut, jag brukar behöva en time out efter nåt sånt hänt!
    // Ingela och Jonna

    SvaraRadera
  2. Inte kul dag för 5 öre! Alltså är det ngt hos ER som gått sönder eller ngt i gatan? Dom får väl minnsan plantera en ny fin häck åt er!
    Hoppas du får en lugn kväll...sen :)

    SvaraRadera