16 apr. 2010

*Michael J Fox..

.
"Om en man säger något som frun inte hör, har han ändå fel.." - Michael J Fox som varit gift i 20 år ger äktenskaps tips till nygift..

Vilken man! En strålande karriär bakom sig och en kamp mot sjukdom framför sig. 1991 fick han diagnosen Parkinson och har sen dess arbetat hårt för forskningen inom ämnet.  Stiftelsen som han startade är världens största för parkinsonforskningen. De senaste 10 åren har stiftelsen  delat ut 171 miljoner dollar till medicinsk forskning! Karolinska Institutet har varit med och mottagit pengar och även utnämt Michael till hedersdoktor.

Jag sitter och ser på Rachael Ray där han just klev in i studion och överraskade henne. Humorn är densamma, men man märker tydligt skakningar, vissa problem med talet och att han är stel vilket gör det svårt att gå.
Men visst är han en kämpe!? Han använder sin status som världsstjärna för att hjälpa.

Vad vill jag ha sagt med det här då? Jag vet inte, bara att jag är imponerad! Jag har alltid gillat honom och jag hoppas att världen uppskattar hans arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar