19 juni 2010

*Kvällen..

.
Har jag glämt att berätta? Syster är hemma från Norrköping nu. Hon var partysugen och inte jag, inte heller var Liljan sugen på att sova hemma själv. Så jag fick snällt stanna hemma. Men vi har delat på lite vin, jag och syster Jennie alltså, och hon är nu ute på krogen. Jag sitter här. Partysugen och hemma. Jag ska inte gnälla. Jag har haft en sån där supermysig kväll med Lilja. Ni vet en sån där som gör allt skrik och groll mödan värd. Vi har kurat ihop oss i soffan med Tiger och Apan och sett Horton. Lilja har varit super gó. Hon har kramats och strykt armen och pussats. Uuuunderbaaart!

Hennes älskade Åbban (Robban) kom förbi en sväng också. Fastän hon ska låtsas vara blyg så kunde hon inte låta bli att springa fram och krama honom flera gånger.
Idag på stan har hon även hunnit med att kramats med Meed  och Böörn. Alla hennes favorit "farbröder" på en och samma dag!

Men men, tillbaka till syrran. Hon oh Dahlia är hemma tills på tisdag tror jag. Jag försöker få ihop så mycket tid det bara går med de underbara små liven. Men samtidigt är vi här hemma mitt i sluttampen på bröllopsplanering och det ska vara klart söndag. Nåja, det får helt enkelt gå ändå.
Imorgon skulle Lilja vilja sova borta så jag får en helkväll med Jennie. Det behövs verkligen. Jag tror jag ska försöka fjäska för "moster I " och " mormor". Kanske hon får sova där...?

Njaa, nu då? Ska man ta och slänga sig i sängen kanske? Jo, det är väl bäst det. För helt plötsligt så vill Lilja upp superduper tidigt imorgon.




1 kommentar: