4 juli 2010

*fortsättningen...

.
Hand i hand gick vi runt huset och när Robbie Williams - Angels började spelas rundade vi hörnet och mötte alla gäster, men den enda jag såg var min älskling, gråtandes under bågen...
När vi stod där framme, hand i hand, och tårarna rann nerför det vackraste ansikte jag sett på en man, läste vigselförättaren våra "löften". Sen hade hon en jättefin dikt som passade perfekt till oss.
Löftena skrev vi själva, eftersom vi inte vill lova att älska varandra tills...
Själva vigsel gick på bara några minuter och sen sen blev det skumpa, kramkalas och lite tårar.

Middagen flöt fint, vi dukade upp allt och satte oss för att äta inne i tältet. En otroligt härlig stämmning bland gästerna. Jag kunde knappt äta, jag bara satt och njöt av tillvaron.

Efter lite tårta och kaffe så var det presentöppning. Vi som inte ens önskat oss något fick en otrolig mängd av presenter. Kvällens mest intressanta var det stooora. Det skojjades hit och dit om att det var en låghårig schäfer, varför det skulle vara så vet jag inte, eller vem som kom på det. När vi rev upp pappret så har mina vänner med alldeles för lite att göra ritat på stora kartonger så det såg ut som ett hus. Dörrar, fönster och blommor och skortsten.. Allt sånt kul. Nåja, inuti var det finfina badkaret som ni säkert redan sett på bild. Lilja var helt lyrisk,
-Waaaooow, mamma!
Superfint var det. Jag kan inte riktigt förstå av vi fick ett sånt. Nu har vi köpt färg så det blir nytt o fräscht i badrummet. Sen ska skönheten på plats.
Vi fick massor av superfina och goda presenter. Det känns lite lågrandigt att skriva upp allt. Tusen tack till alla!
Förutom paket så fick vi ihop närmare 6000:- till bröllopsresan. SÅ nu måste vi komma på något alldeles speciellt att göra för dem.

Resten av festen då? JO, den var blöt. På flera olika sätt. Kul som tusan hade jag. Alla andra också för den delen. Förutom traditionella bröllopslekar så blev det stafettkubb och glida- halvnaken- på- presenning- med-massa-såpa. SOM jag garvade. Min man, björn och farbror Fidde kanade. Var det någon mer? Hmm.. All såpa och all diskmedel i huset tog slut. Men kul var det!

Kvällen avrundades med grannarna, typiskt oss 4 att vara sist. Jag och Larne la oss i våran finfina "bröllopssvit" som bästaste Stina gjort så fin. (gäststugan på deras gård). Jag var extremt trött och full så jag somnade. Haha, men jag tror att jag hann visa min man mina fräsiga underkläder först =)

Jag har fortfarande inte sett några bilder. Så fort jag får tag på några så ska jag bildbomba er..

jag kan ju förresten visa de som finns på fejjan..
Vassego!
Brudparet


Badkaret..

1 kommentar: