9 juli 2010

*Idag har vi..bla bla bla..

.
Idag sov hela familjen Sommansson till kl 9. Otroligt skönt nu när lillan börjat sova länge igen. När man är van att få sova länge så känner man sig som en zombie när hon kommer på att vakna vid 7-tiden. Huvva!

Vi började dagen med att köpa en ny cykel till mig från blocket. Röd och fin med 7 växlar. Eller vänta, röd är den. Men vi fick lämna den på cykelverkstan med en gång. Det var en hel del småfix, men dom skulle försöka få framdäcket rakt. Det är liite lättare att cykla då!
Äntligen en riktig cykel. De senaste åren har jag haft skrotcyklar. den ena utan växlar. Bara en, superlätt. På den senaste fungerade bara 2 av 3 växlar, lätt och superlätt. Nu kanske jag kan trampa på lite.

Efter cykelköpet så drog vi ut till mamma och bjöd in oss på bullfika. Det var lika gott som alltid. Jag verkligen älskar bullar. Helst ska det vara vaniljbullar, men kanelisar gå lika bra det.

När min familj sov middag drog jag in till stan för lite shopping i min ensamhet. Jag fick en peng av pappa och Carina när jag fyllde år. Jag lyckades överskrida pengen med 1 kr. Jag ska förklara... Jag tänkte nämligen att den här pengen ska gå till bara MIG och jag skulle bara handla för den slanten. När jag var på väg hem så blev jag törstig och röksugen. När jag betalade på pressbyrån så hade jag en krona för lite i börsen. Jag har alltså handlat för 501 kr idag. Myycket intressant!
Vad fick jag för slanten då?
1 tröja
1linne
1 par skor
1 plånbok (älskarälskarälskar)
1dricka
1 pkt cigg

Ja, det var väl bra..

Ikväll cyklade jag o lillan ner på ica för att skicka iväg min Nokia på lagning, ÄNTLIGEN! Inte en dag för tidigt! Längtar som fasen tills jag får tillbaka den. Sen for vi förbi hos Lisa o Uffe för att se hur dom har det i nya huset. Jättekul att se småflickorna leka med varandra. Det var ju ändå närmare 1 år sen sist. Men innan vi for så hade Lilja lärt sig säga Selma. Hon är duktig nu. Som en papegoja.. Och härmapa också för den delen...

Nu ska jag hoppa i duschen och skrubba min syndiga kropp. Elle nåt...
Iväg på jobbet imorgon. Jag som varit ledig i 3 dagar känner inte alls för att börja om och jobba.. Men det går nog bra.

Över o Ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar