16 juli 2010

*Laktosproblem... hjälp!

.
Irriterande fluga som bosatt sig på tangentbordet!

Alltså, jag vet inte riktigt vad som händer med min mage... För kanske ett halvår sen så slutade jag dricka vanlig mjölk, numera är det bara laktosfri som gäller. Provar jag ett glas vanlig så knyter sig magen på direkten. Lättmjölk går dock bäst av någon anledning.
Sen fick jag sluta med bröd. Inte för att jag åt mackor speciellt ofta innan, men nu händer det knappt alls. Korvbröd och hambisbröd äter jag, men får oftast ont i maggen. Om det beror på bröd eller dressing vet jag inte.

Idag har jag ätit 2 mackor till frukost på jobbet, sen åt jag stroganoff gjord på vanlig mjölk till lunch. (Tidigare har jag kunnat dricka lagade mjölkprodukter, tex grädde i grytor osv.)
Jag har haft sååå ont i magen hela dagen. Från o till har jag knappt kunnat räta på kroppen. Jag blev tvungen att byta om till mjukisar, för jeansen blev plötsligt för små utanpå min svullna mage. Det känns tillomed som att bh:n  är i vägen..

Vad fasen betyder det här då? Ska jag inte kunna äta nåt längre? Ska jag måsta byta ut allt mot laktosfritt? Måste jag må så här och kan man göra något annat?

Någon som har förslag eller ideér?


Tänk på saken vettja. Tills vidare ska jag se några avsnitt av The Hills och äta chips och dip gjord på laktosfri gräddfil =)

3 kommentarer:

  1. sorry, inga bra svar. men jag har slutat med mackor jag med. känner mig som en hel limpa efter att jag tryckt mackor :P

    SvaraRadera
  2. det ska finnas nå tabletter man kan ta när man är lakosintolerant, om man vill/måste äta mat med laktos i.. annars ser det inte bättre ut än att laktosfritt alternativ är att föredra.. kanske ska du göra en koll om det är komjölk som är problemet eller mjölksockret.. kramelikram

    SvaraRadera
  3. Det är mjölk i det mesta.. Smör, bröd, ost (så klart) mm mm..
    Kram ;)

    SvaraRadera