21 juli 2010

*Stora problem...

.
Senast måndag pratade vi om att det är dags att dra ner på godiset igen. Det har blivit mycket slisk i sommar. Vi som var så duktiga och höll oss till söndagar förr. INTE nu längre.. Jag känner hur kroppen segnar ihop efter första godisen eller chipset. Ändå så slinker det ner flera dagar i veckan. Helt i onödan. Jag är galet smal, men jag har ju min mage och jag vet att bara jag sköter mig liite bättre så minskar den snabbt.

Idag började jag fundera på om det vore en bra idé för mig att lägga av med pasta och potatis också. Få i sig lite mer grönisar istället. Det är ju en bra idé faktist. Potatis gör ju inte underverk för magområdet.

Men hur jag än vrider och vänder på saken så finner jag mig själv i kyl/frys/skafferi i jakt efter något gott, så fort lillan lagt sig. Men åå, jag blir galen.
Och vem kan leva utan sås och potatis?! Inte jag. Jag skulle kunna skippa allt vad kött heter, bara jag får sås och potatis, i någon form.. Mumma!

Sååå, vad säger man om det här då? Det kommer inte fungera att sluta äta tatisar, det går bara inte. Godis, det vet jag att jag kan dra ner på, men är det verkligen värt det? Jag kan ju alltid gömma mig under bylsiga tröjor. Grönsaker, njaa, det är ju ett problem. Jag tycker om så få grönisar och frukter eller så är jag allergisk/känslig. Typiskt!

Vad göra ? vad göra?

2 kommentarer:

  1. hmm svårt det där. Potatis är ingen favorit här, men pasta däremot...det kan jag inte avstå. Jag gillar rätt mkt grönisar men är allergisk mot en massa frukt.
    Vad tror du om hemmagjorda smoothies? gott och enkelt!

    SvaraRadera
  2. Du vet ju säkert att det var tack vare snabba kolhydratsbortaget som fungerade för att bli kvitt mitt enorma sötsug! Så fort jag började tillåta snabba kolhydrater igen kom sötsuget tillbaka! =/
    Jag har också varit en "potatisjunkie", men när man varit utan i några månader så smakar det faktiskt inte lika gott som innan!

    SvaraRadera