6 sep. 2010

*Lilja..

.
Jag sitter och tittar på min dotter. Hon är det finaste på denna jord.
Hon sitter i soffan med benen i kors, ena armen avslappnat bakom huvudet och äter ett litet äpple som hon tagit från grannens träd. Hon mumsar och tuggar lite samtidigt som hon ibland kommenterar vad Kalle gör i filmen. Helt uppslukad av denna anka på tv:n, släpper inte blicken för en sekund.

-Mamma gott! säger hon och visar mig äpplet, fotrfarande med blicken rakt fram.

De nypvänliga kinderna, det lilla men ack så rufsiga håret, världens finaste små pussläppar och ögon lagomt stimmiga av sjukdom..

Hon är så fin, så underbar och så perfekt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att hon kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Nå så fint skrivet,blödig (även bokstavligt=) som jag är så fällde jag en tår! =)

    SvaraRadera