6 sep. 2010

*Sjukstuga..

.
Idag har litena varit hemma från dagis, hon får stanna hemma imorgon också. Lilja har varit sjuk sen i lördags då hon helt plötsligt fick feber, blev snorig och äldigt hostig. Febern försvann lika fort som den kom, men hon har haft väldigt jobbigt med hostan och blivit andfådd av ingenting. Så vi har suttit inne i dagarna 3. Usch det är så trist att sitta instängd och inte kunna gå ut.

Idag har hon mått mycket bättre så vi tog en sväng förbi moster M på hennes jobb och tittade på alla djuren. Det är alltid lika spännande för en lite djurtokig tjej.

Strax efter klockan 15 la sig lillan för att vila. Jag min tok somnade på soffan precis innan jag skulle väcka henne, kl 17 och vaknade 20 i 6! Oj oj, snabbt som tusan att väcka Lilja som yrvaket bara tittade på mig. Detta innebär att hon måste få vara vaken lite längre ikväll, precis som igår då jag också somnade på soffan.
Att jag inte lär mig! Imorgon ska jag inte sitta/ligga i soffan mellan 16-17, för det är den trötta tiden på dygnet för mig..

Så vad ska man hitta på nu då?
Man kanse ska prova gå ut en sväng med lillskruttan, se hur mycket hon börjar hosta. Hon får vara hemma från dagis imorgon också då hon börjar hosta av minsta ansträngning. Idag när vi var på coop och handla så kräktes hon också!! Blää, det var bara lite lite, men av ingenting och det luktade bläääch.

Nåja, ingen som vill komma och dricka en kopp kaffe med mig som är lite sjuk och en liten som också är sjuk? Nä, jag trodde väl det..
Det är lugnt, vi sitter gärna ensam en dag till... =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar