26 okt. 2010

*Dåligt avelsval..

.
Är det rätt att avla på sjuka djur? Ska man verkligen avla fram små söta bebisar fastän honan eller hanen är skruttig?
Jag pratar förstås om mig själv. Ibland ser jag mig själv som ett sjukt djur. Redo för slakt helt enkelt!

Natten som varit har spenderats med gallanfall igen. Nu är det tredje på mindre än två veckor. Jag börjar bli less på att vänta så jag ringde till vårdcentralen för att höra vem det är som inte gör något. Alltså om det är hos dom problemet ligger eller om det är så enkelt som att det är akuten, som det brukar vara. För att svara på frågan så är det läkaren på akuten som sjabblat. Så jag har fått en tid på vc nästa vecka och om jag får ett nytt anfall så ska jag in akut på vc eller just akuten.. Då är det ju bara att hoppas att det händer på dagen så jag får fara till vc istället..

Jag o Larne började prata häromdagen om alla mina fel, sjukdomar..njaa, kalla det vad du vill. Här kommer några..

(oj, jag blev just akut sugen på choklad, på after eight! men choklad får jag inte äta längre..)

Tillbaka..
*Gallan
*Laktos
*Pco
*Hypofystumör
*Dålig höftkula (haha, där lät jag ju rågammal)
*Synfel
*Snöallergi
*Känslig mot div mat. tonfisk, tomat, ostkrokar, ananas, apelsin osv..
*Astma

Som sagt.. har vi verkligen gjort rätt som avlat på en sjuk ko?


aom en liten parentes skulle jag kunna räkna upp larnes alla fel också. Men skulle jag se det svart på vitt så blir jag nog deprimerad. Stakars lilla Lilja. Hoppas våra gener på något sätt hoppar över henne!

3 kommentarer:

  1. å ja kan inte känna igen mig mer i de du skriver...viserligen har ja inga riktiga sjukdommar men kroniskt deprimerad, dålig rygg och höft.
    Sen då Lm me sin astma och dåliga rygg....ja du man kan bara hoppas barnen får de bästa från sina föräldrar.

    //Ingela och Jonna

    SvaraRadera
  2. å hej och hå... har ju inte så många (eller jo, det har jag) fel/sjukdomar.. men samma tanke ha slagit mig.

    SvaraRadera
  3. minns inte om jag skrivit det men pennorna finns här :) vill du att jag kommer med dom eller vill ni hämta? känns lite fånigt att skicka på posten :P

    SvaraRadera