17 okt. 2010

*Hjälp sökes..

.
Just nu är maken iväg någonstans och spelar tv-spel. Mycket manligt..typ.. 4 killar framför en tv. Vad härligt det ska lukta där då.
Men men, det var inte manliga odörer jag ville prata om.
Jag har funderar kring det här med intressen och så. Larne är iväg någon gång då o då för att se hockey eller fotboll, ibland är han iväg hos någon kompis och spelar tv-spel. Det är någon kväll då o då + att han jobbar typ jämt.

Jag är arbetslös men jobbar numera rätt mycket ändå. Jagär glad när jag är på jobbet. Det är så skönt att komma hemifrån + attjag gillar mitt jobb.
Men jag har inga intressen, inga hobbys.
Förutom jobbet har jag ingenstans att "rymma" några timmar. Ingenstans att bara slappna av och vara JAG. De flesta av mina vänner har barn, så där finner jag inte den tystnaden av barnprat som jag behöver. Enda gångerna jag kan slappna av och komma bort, de är när vi har barnvakt och vi partar. Men då är det ju oftast VI, inte jag.

Jag har funderat på det här med träning. Men jag blev uttråkad bara genom att gå in på korpens hemsida och planera. Inget för mig alls!
Men där mina vännerm där tar mina ideér slut. Vad gör man annars på fri tid?
Jag vill inte hänga på ett fik, det fixar jag inte. Så nu tänkte jag att ni ska bomba mig med smarta ideér på hobbys, intressen och roliga aktiviteter man kan göra utanför hemmet.

Kom igen nu, bomba mig!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Jag gillar ju att sitta framför datorn, så numera försöker jag även göra nåt "vettigt" också genom att lära mig att redigera bilder och göra dem "häftiga", snygga-/re osv. Jag provar mig fram bl a med photoshop, gimp, paint.net och mitt nyförvärvade program picasa 3.
    Kanske något för dig?

    SvaraRadera
  2. öh. jag spelade fotboll förr. eller broderade en skitful duk eller trodde jag kunde sticka sockor. nu har jag inga intressen förutom datorn :P
    jag far sällan bort, speciellt kvällstid. sitter vid datorn du vet.
    men OM jag far iväg en kväll så är det på kaffe hos en vän.

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på att prova Zumba, det låter skitkul! Men tydligen så var det väntetid nu, man får skriva upp sig på en intresselista.

    Träning och danskombo kan ju inte vara fel!

    SvaraRadera
  4. Följ med och träna Aikido med mig! Det är väldigt kul, och man kan träna så mjukt och försiktigt man vill. Balans, koordination, koncentration och självförsvar. Låter kanon, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Jag har inte heller nån hobby...= Boooring!
    Ante har ju sin hockey och sitt företag.Jag är avis!Har funderat på att börja sticka/virka men det verkar aldrig bli av.Ska vi inte starta en klubb?Frågan är VAD för klubb? =) Skvallerklubb,typ.Det kan bli en rolig hobby =)

    SvaraRadera