18 okt. 2010

*Kost vid galbesvär..

.
Jag sitter och googlar om vad för mat jag ska undvika för vidare gallbesvär. Det verkar som att jag får sluta äta helt o hållet.

*Inte äta gurka, äpple,morot,  päron, paprika och ägg.. Bra, det är ju ungefär de enda frukter och grönsaker jag tycker om.

*Undvika stekt och fet mat.. Hmm, jag steker nästan all min mat och den är fet, fetare och fetast. Godast så.

*Undvik fet fisk som makrill och lax.. Nästan enda fisken jag äter är ju lax!

*Det värsta utav allt!! Cociliana!! är känd för att utlösa gallstensanfall... Här vill jag gråta. Det finns ingen annan hostmedicin som hjälper mig...

Nåja.. Det är väl bara att göra sitt bästa och hoppas på att det var en engångsgrej.
Jag börjar redan nu att bäva för julbordet..

Ikväll blir det flygande jakob till middag. Massa grädde och stekt kyckling o bacon.. Men men, imorgon ska jag satsa på en ny kost!

ÅH vad jag längtar till middagen!

2 kommentarer:

  1. Ja livet är hårt ibland. Men imorgon är alltid en bra dag att börja om på nytt ;)

    SvaraRadera
  2. En fantastiskt bra idé!
    Men 1 kväll blir lite för lite,tror vi måste träffas minst 2 gånger ;) Men då gäller det att vara uppdaterad på skvaller..Hmm!

    SvaraRadera