16 okt. 2010

*I´m baaaack!

.
Vi gör ett nytt försök!
Datorn har varit inne på lagning igen. Ni borde ha förstått det, att ni liksom ska ha lärt er det vid det här laget. Jamena, om jag inte uppdaterat på 2 dagar så är datorn mest troligt inne på rep.
Men, nu påstås det att allt ska va fixat o klart. Så det är bara vänta och se..

Vad har hänt sen sist då?

En dagstur ut till Storforsen. Lilja tyckte det var spännande att plocka kottar. Hon tjöt av förtjusning när hon fick se själva forsen. Hon pep, hoppade och skrek. Hon blev så glad att hon höll på att kasta hinken i vattnet.. Vi åt lite medtagen mellis/lunch och drack varm choklad. Mycke mysigt!

Vintern har kommit till Pite! Ja det vet ju alla som bor här uppe, kanske inte alla som bor neröver. Här har kommit snö, säkert hela 2 cm. Men det är vitt och ljust och kallt som fan! Idag har vi varit ute och åkt lite bob. Snö är kul,snö är kallt och snö är gott, tycker Lilja. Jag tycker mest det är fördjävligt!

Jobbat, jobbar och jobbat! Jag har jobbat på bra. Jag vet att jag tjatar om det. Men för mig som har varit arblös så länge så är det megahäftigt att få så pass mycket jobb. Speciellt den här årstiden, då brukar det vara dött på den fronten.

Titta vem som snackar?! Ja, den dära Liljan alltså. Hon har ju pratat länge förstås, men nu så är hon nästan klar i pratet. Hon pratar mer och mer. Det tar aldrig stopp. Hon är som en papegoja. Det räcker med att säga ett namn/ord en gång så fixar hon det sen. Igår sa hon för första gången välling. Hon har aldrig sagt det för, bara skaka. (skakar flaskan) Ballong haar hon äntligt lärt sig säga, hennes ord för det har varit blåsa.
Nu senast har hon lärt sig lite engelska:
-Ajj jav voo! (I love you)
-Tääänk jooo! (Thank you)

Suttit halva natten på akuten! Torsdag natt skulle jag jobba, men slutade på akuten. Efter att ha genom gått några timmar med magvärk från h-vetet så gav jag upp och tog en taxi till akuten. Där visade det sig att det var gallan. Mest troligt gallsten som är för stor och vill ut. ( ! ) Väntar nu på remiss till röntgen.
Jag lovar, smärtan från gallan är alla gånger lika som förlossningsverkarna, om inte värre. Jiiisses!
Nu mår jag bra. Jag är bara livrädd för att äta igen..
Har några upp-i-rumpan-piller hemma som jag ska ta om det kommer tillbaka i helgen. Men ack så himmelens besvärligt. Ett piller och magen slutar fungera i en vecka.. Är det värt det?!

Nu ska jag gå och föröska hitta någon typ av middag. Lilja åt nämligen en korv med bröd, två bullar och en kaka hos grannen kl 3 idag. Jag gissar att hon inte är hungrig alls.. och jag? Jag har slutat äta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar