30 okt. 2010

*Sjuklingen på bild..

.
Nu har Liljas ögon geggat sen tisdag och haft feber sen ons/tors. För tillfället har hon bäddat med filt och kudde på golvet. Där ligger hon och ser på Heffa. Jaa, jag är så glad över att få se heffa igen. Vi har sett Nicke Sassass (Nicke och elefanten) non stop i 2-3 veckor. Igår lyckades jag övertala henne att heffa är ju också bra, det var längesen. Så nu har den filmen rullat sig varm sen dess =) Det är lite intressant att hon inte byter film, utan ser samma om och om och om igen. Det skulle kännas liite roligare om hon ville variera sig en aning!

Ögonen ser betydligt bättre ut ändå. Det geggar inte lika mycket. Det är mest när hon sovit. Det blir mer som klar vätska som rinner istället. Däremot så är hon ju rödlila runt ögonen. Men det brukar ju sitta i ganska länge har jag för mig..


TORSDAG

LÖRDAG
(Kameran ligger i köket just nu, därav bara frukostbiler)


Nu tror jag bestämt att lilla fröken sjukling håller på att somna där på golvet. Tempen låg nyss på 39.2. Hon är trött och väldigt gosig. Jag måste erk'nna att jag gillar när hon är lite mossig. Däremot är det ju galet tråkigt att sitta instängd med en sjukling när ingen ens vill hälsa på. Så om någon inte är rädd för ögoninflammation så bjuder jag mer än gärna på kaffe!

Nu ska jag ladda lite inför att starta dammsugaren.. Blää så trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar