19 okt. 2010

*Slapp, slö och likgiltig..

.
Nåja, slapp och slö iaf.
Efter jag lämnat lillan på dagis så la jag mig i soffan och gluttade på tv. När Lilja kommit hem igen så satt vi i soffan och såg på Nicke och elefanten innna hon la sig och sov.
Vad gjorde jag sen då? Jo! Jag har legat i soffan sen dess.

Väckte Lilja nyss, hon har 3½ timme. Undrar hur länge hon skulle sovit om jag inte väckt henne? På dagis sa dom att hon gäspat hela dagen.
Fast det är inte konstigt om hon är trött nu när det händer så mycket i utvecklingen. Dessutom skjuter hon på längden så man nästan ser henne växa..

Nu äter den lilla någon form av mellis, sen ska vi hoppa på cykeln och gasa in till stan. Vantar behövs tydligen. Men vad köper man för vantar som passar under galonisar? Jag föredrar fingervantar men dagis avskyr dom. Så det får nog bli nå tunna tumvantar då kanske.

Vad använder era barn för nåt?

1 kommentar:

  1. Som dagisfröken vill jag bara säga: tumvantar!!
    Fingervantar är sjukt pillriga och blir aviga och barnen behöver hjälp JÄMT.
    Tumvantar är superbra om barnen vill lära sig att ta på sig vantarna själv, vilket kan vara viktigt för självkänslan, "kan själv".
    Fingervantar funkar i skolan ;)

    SvaraRadera