30 nov. 2010

*Morgonskryt..

.
Dels viger jag denna kalla, mörka och tidiga morgonen med tända ljus och kaffe med kanel och kardemumma. Dels viger jag den åt att skryta om min fina dotter.

Jag kan stolt meddela att hon snart är blöjfri. Efter att ha glömt bort toaträningen i nån månad så har jag nu börjat om ordentligt. Kanske behövde hon vila lite från träningen. För nu är hon blöjlös under dagarna hemma, hon kan hålla sig i några timmar, även medan hon sover, för att kliva upp och gå på toa när hon vaknat.
I söndags så bytte vi blöja och gick in till stan vid 12:30, sen lojjade vi omkring där i några timmar och slutligen tog vi en promenad till Degeränget och lillan somnade. Klockan 5 vaknade hon och jag frågade om hon ville på toa. Jaaaa! fick jag till svar, jag trodde aldrig hon skulle sluta kissa. Blöjan var snustorr.
Lilja kissar efter bus, mat och sömn. Oftast är blöjan torr på morgon också.

Min duktiga duktiga tjej. Hon är duktig på att säga till när hon vill på toa och är gärna utan blöja så hon får ha trosor på sig, det gillar hon. Men, ibland så blir hon less och vill ha blöja, då får hon såklart ha det.

Det är bara att kämpa och fortsätta träna, jag misstänker ett ordentligt bakslag och många blöta byxor. Men det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar