6 nov. 2010

*Sen morgon...

.
De senaste dagarna har Lilja haft en väldigt bra stiga-upp-tid. Hon ahr snittat på att vakna vid halv 10. det är ju skönt,riktigt skönt! När man är ledig alltså.
På måndag ska lillan åter till dagis efter 2 veckor hemma. Hur ska det gå?
Jag funderar på att hon får skippa vilan idag och lägga sig lite tidigare, så kaanske hon går att väcka en aning tidigare imorgon. Annars kommer hon ju vara helt död på dagis måndagmorgon. Dessutom är det äntligen fotografering på måndag. Så hon måste ju vara utvilad och pigg, annars kommer de aldrig kunna ta ett kort på henne.

Tanken idag var att gå ut och leka på förmiddagen. Men lilla fröken långsam åt frukost så länge så hennes kompis blev less på att vänta och gick in. Vi gör ett nytt försök i em. Nu har vi krypit upp i soffan och ser lite tv. Jag har städat köket och kokat kaffe. Så nu är jag nöjd!

Förkylningen känns idag också. Det gör ont i halsen och luftvägarna. Lederna värker och hostan kryper fram. Men trots, så känner jag mig nästan pigg o glad. Jag är som vanligt väldigt sugen på att göra om lite här hemma. Jag behöver lite nya ljuslyktor här o var. En stor byrå/skänk/kommod att ha i vardagsrummet vill jag ha. Någon som har något över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar