14 nov. 2010

*Till min vän, Robert!..och alla andra...

.
Ok då. Bara för att Robban är rastlös så skriver jag väl då. Egentligen skulle jag precis hoppa i säng och se ett nytt avsnitt av one tree hill. Men icket!

Dagen idag har varit bra! Riktigt bra faktiskt!
Det kan ha att gör med att jag börjat lära mig att koka kaffe direkt jag kliver upp istället för att känna efter om jag är sugen. För när jag väl kommer på att det är kaffe jag vill ha så har det gått för långt och jag är reddan på obotligt dålit humör, less och uttråkad. Men inte de senaste dagarna. Jag har även varit duktig på att plocka ur och i diskmaskinen direkt på morgon. Man blir ju magiskt nog gladare om det inte ser ut som ett bombnedslag! javisst, resten av huset försöker jag plocka då och då också.. Detta blir nog bra, OM det håller i sig!

Min tumnagel har gått av, långt ner och det gör ONT!

Lilla Wilson har ju varit här idag. Jag tror att han kan vara en bidragande orsak till mitt goda humör.
Jag har lagat mat 2!! gånger idag. Det mina vänner är inte vanligt. Det är oftast Larne som lagar mat och jag äter oftast en gång per dag. Men när Larne klev upp idag så var lunchen färdig. Efter vi vilat middag så startade jag genast med att skala potatis till middagen som jag o lillan skulle förtära.
Ibland lyckas man och ibland lyckas man inte. Idag lyckades jag jättebra med något ihopblandad typ av korvgratäng. Mummsigt var det!

Det blev en snabbis på kalaset idag. Precis som jag trodde så var där alldeles för mycket folk och barn för att jag ska kunna slappna av. Nästan precis en timme var vi där. Men vi hade Wilson i bilen också (med värme i bilen) så då vill man ju inte dra ut på tiden. Han trivs så bra i baksätet så han hade säkert gärna legat nån timme till.

Efter middagen så gick jag, Lilja o vovve ut och åkte lite pulka. Sprang gatan upp o ner och kastade snöklupar med Wilson. Lilja var glad, hunden var glad och jag... jag bara mådde gott!
Kalla och rosiga om kinderna/nos så kurade vi ihop oss i soffan och såg lite Dumbo på tv.

När Lilja la sig så kröp jag o vovvsing ihop i soffan istället. Myys. Det är ju nästan så man blir liite sugen på en hund ändå. Men nu när jag vet att det går så bra med W så kanske jag snor han när ilet faller på !

Nu har jag suttit och vräkt i mig alldeles för mycket slisk.
*en halv ostbågepåse
*en halv liten chokladkaka
*en halv passionssoda
*lite smågodis

Igår åt jag första halvorna av allt snask. Jag förstår inte hur jag kan göra så mot mig själv. Tänk tänk tänk någon gång Jenny!
Problemet är att jag får hål i tänderna bara jag tittar på en godispåse.

Nä usch, det här får jag ångest utav. Nu l'gger jag ner för idag och hoppas på en mindre sliskig dag imorgon. Fast å andra sidan så är Larne ledig. Då brukar det bli snarra och mys i soffan..

ROBERT!
Mer tv-spel för tusan! Här ska lekas bort lite snarra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar