19 jan. 2011

*Kvällsångest...

.
Nu är jag där igen..

Sitter och kollar runt, planerar och funderar.
Löser problem och bildar nya.
Har just hittat jättefint boende i falkenberg. Kollat runt om jobb.
Men den där hålan är ju lika som här, om inte annat ännu värre.
Där är det då inte speciellt mycket roligare heller. Jag vet inte vad jag söker efter.
 Jo, familjen!
Men förutom det då? Ingen aning. Men det känns som att jag står och stampar stilla, eller kanske bakåt.
Vem vet om det blir bättre av att flytta? Kanske måste göra det för att komma fram till vad jag vill göra.
Men ska vi verkligen sälja huset isåfall? Njaa, det kändes ju trist.
Risken är ju att jag istället står där nere och trampar och
kanske bara vill hem till pite igen.
Besvärligt!

Ojojojoj. Hade det inte varit för att jag måste fasta inför röntgen imorgon
så hade jag nog tagit mig ett glas vin ikväll. Det är ju ändå onsdag så en glass rött innan kudden
skulle ha suttit finfint!

Nää, vad fan!
Ska jag bli en sån som bara bott i samma stad hela mitt liv? Jag bor tamejtusan
bara 2 gator från mormors hus. Så långt jag tagit mig alltså!

Men vem vet, jag kanske skulle bli en annan människa,
en annan Jenny, en bättre (?) om jag klippte navelsträngen lite och
utforskade livet utan att hålla mamma i handen...
Eller så kommer jag att ångra mig för resten av mitt liv för att jag flyttade.
Mitt drömhus jag bodde i är borta och vänner har gått vidare med sina liv
och det vi hade är liksom glömt..

Kan det bli så? Det brukar bli så.
Jag har inte alls bra kontakt med mina närmaste vänner som flyttat.
Det blir ju så, tyvär.


Nu ska jag röka..och ringa en vän..


2 kommentarer:

  1. Jänny snuttan =)
    JAG tycker personligen att du borde prova flytta....det första året på ett nytt ställe är jobbigt...men sen hittar du din plats och du börjar se möjligheter!
    För första tiden tänker du bara att du vill hem,för där var det tryggt m.m. men det går över =) tro mig vännen!
    Längtar du hem fortfarande efter ett år,packa ihop och åk hem då...bussenkelt!
    Va int rädd för att prova på nå nytt,världen är så stor och så lite man hinner med att se om man låter räddslan för nya saker ta över.
    va modig och ta steget....du kan alltid ångra dig!
    men tar du int steget så vet du ju aldrig vad som kunnat bli ...eller hur hjärtat? =)
    prova prova prova
    kram på dig lena

    SvaraRadera
  2. Nån som har en tidig 30-årskris? Jag har definitivt en, så jag åker till London i augusti...=)

    /Tias

    SvaraRadera