25 feb. 2011

*Dansa min docka...

.
Jag och barnet brukar ha disco. Vi poppar musik högt, dansar, hoppar och studsar runt som två tokar. Lilja tycker det är jätteroligt. Jag med för den delen. Att se henne i total release och bara släppa loss, skratta så tårarna sprutar och dansa bort lite energi är som balsam för själen.

Igår köpte vi ny kedja till hennes halsband som gick sönder för nån vecka sen. Idag fick hon äntligen på sig det igen och gladare tjej får man leta efter. Hon blev så till sig att hon genast beordrade musik från datorn och ville dansa.
Efter att vi gått igenom ungefär all musik på spotify så valde hon tillslut Walking in Memphis med Calle Kristiansson. Hon har bra smak!
Sen var det dags för Human Nature med Camilla Håkansson.
"If they say, why?" sjunger Camilla
Vajj vajj sjunger Lilja

Nästa låt som är en favorit är Hur ska det gå-Melissa Horn
-Hur det gå hur det gåååå, sjunger Lilja.

Det blir nog folk av henne tillslut också!

Detta får mig just att tänka på lillasyster när hon var liten liten och Cranberries-zombie gick som mest på alla tv/radio kanaler. Hon sprang omkring och sjöng -Såååmbiii såååmbi!

Finaste Felle, systersonen, han skulle lyssna på Emilia-Big big world..
 Han sprang omkring och sjöng- Amabigg bigg görl, Amabigg bigg görl..

Jag undrar om jag hade någon favorit när jag var liten. Mamma?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar