5 feb. 2011

*Till er..

.
Kära försäkringskassan.
Just nu lider jag fullständigt av menstruationens första dagar.
Som kvinna kan detta vara oerhört besvärande.
I mitt fall innebär det:
 Att inte kunna hosta eller nysa, för då riskerar jag
att måla om soffan röd.
Inte heller stå upp längre än 3 sekunder, annars är risken stor
att jag måste byta undisar och byxor den 5 sekunden.
Inte heller får jag ha roligt och skratta, då innträffar samma
öde som med hostningar.
Att ställa sig upp hastigt, eller snabba rörelser överhuvudtaget
är inte att tänka på.
Ska vi sen börja prata om diverse smärtor och krämpor
vi får utstå, ja då kan jag skdrig sluta skriva.

Allt detta för att kunna befolka våran gemensamma planet
så att ni har fler folk att trampa på fötterna.

Jag kräver härmed att ägglossning och mensens 3 första dagar ska
vara en fullkomligt skälig anledning att stanna hemma från jobbet OCH
få full ersättning från er!

Tack på förhand från fru S, som för tillfället lider av mensens första dag.
Dvs, blodbrist, iskalla händer och fötter,
 smärta och en flod mellan benen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar