28 mars 2011

*En sån där måndag..

.
Ålrajt, jag ska ge er ett livstecken. Jag är här, jag är kvar. Än bllir ni inte av med mig. De senaste dagarna har jag haft fullt upp. Jag har börjat vänja mig vid att återigen jobba natt. Första veckan blev  en rivstart med 50 timmar, i veckan är det lite lugnare, bara 3 nätter. Men det är en ganska stor omställnning, mest till det bättre. Tyvärr så hiner jag inte träffa lillan så mycket de dygn jag jobbar, men då blir det ju desto mer tid över när jag är ledig.

Lilja har varit lite skruttig under veckan som varit så hon har mest varit hemma. Både barn och föräldrar blir totalt rastlösa och då är det lätt att råka i luven på varandra. Men nu hostar hon bara, så jag hoppas vi kan börja röra oss bland folk snart igen.

I lördags kände jag jag mig lite olustig i kroppen, som om något var på G. Lilja hade magsjukemage och både mamman och pappan i huset mådde lite tjyvens. Men efter lite mat och en dusch kände jag mig bättre och for iväg på fest med massa fina flickor. Det blev en hel del ahaa:n och jasså:n, när alla berättade vilka bloggar de har. Man har väl kikat in på de flesta bloggar som skrivs i pite, men det är sällan man vet vilka dom är eller ens träffar dom. Nu har jag några nya ansikten iaf.
Tack eför en trevlig kväll allihopa!
När det var dags att gå ut på krogen så stod jag utanför och väntade på alla som skulle sminka sig o fixa frillan. Det var då, jag tog beslutet att skynda mig hem. Jag vände klacken mot cykeln och trampade, istället för att gå ut på ett ställe jag inte vill till och likförbannat vara ute alldeles för sent. Nädå, jag låg i sängen före klockan var 12. Mycket skönt kan jag lova, det var nog ett smart drag av mig. För jag var inte helt fräsch i kroppen ändå.

Sorry brudar för att jag bara stack =)


Här hemma är det ingen som vill städa, inte heller har vi någon hushållerska. Så huset förfaller sakta men säkert. Jag har lovat mig själv att ta ett ordentligt ryck tis eller ons. Då är jag ledig.

På torsdag ska jag iväg och fixa naglarna. SOM jag längtar. Jag har aldrig gjort nagelförlängning på salong förr. Jag brukar ju annars ha så långa egna naglar. Men av någon anledning så sammarbetar inte mina naglar med mig nu. Det ska bli så skönt att känna sig normal igen.
Vissa vill ha stora bröst, snygga kläder eller nyklippt hår för att känna sig snygg, kvinnlig eller fräsch. Jag behöver mina naglar, inget annat. Jag känner mig otroligt okvinnlig utan naglarna. Dessutom så kan jag inte använda fingrarna nu. Jag vet inte hur man använder fingertopparna längre. Där ska finnas naglar som jag använder istället.

Nåja, skitintressant inlägg va? Men nu har jag tränat upp fingerfärdigheterna igen iaf.

Jobbnatt nr 2, sen är jag ledig till på torsdag.

Nu ska jag äta korvstroganoff. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar