18 mars 2011

*Obladii obladaa, jag e gláaaaa!

.
Ok, jag är en dålig bloggare.
Jag har märkt ett samband med uppdatering och arbete.. Så fort jag jobbar så glömmer jag bloggen. Den tillhör liksom mitt meningslösa arbetslösa liv, på nåt sätt.
Speciellt när jag jobbar natt, för då sover jag bara under dagen. Jaa, alltså när jag inte gör annat. Men jag prioriterar inte att slå på datorn de vakna stunderna.

Nu är det ju så att jag är världens gladaste idag. Jag har nämligen fått ett två månaders nattvik. Sååå jäkla skönt. Så nu vet jag vad jag ska göra fram till sommarschemat börjar. Sweet!
Desto sämre för henne som jag jobbar för. För att tänka på min karma så önskar jag ju förstås att hon inte behöver vara sjukskriven längre än så. Men men.. =)

Så hur ska vi göra nu då? Hur ska jag komma ihåg att uppdatera även fast jag jobbar natt? Det är kanske en vanesak. Nu när jag bara jobbar natt så kommer jag vara liite piggare också, istället för att jobba både morgon, kväll och natt på samma vecka. Det är gode slitsamt.

Men men, happy days. Jag o Lilja sov alldeles för länge, vaknade kvart i arton. Så det blir att hoppa i duschen, flirta med maken så han tar med sig snabbmat hem och sen hoppa upp på cykeln för att jobba natt 3 av 4 på raken..

Pussosnusk

2 kommentarer: