18 apr. 2011

*Jag ska sy och jag ska klippa...

.
Njaa, inte riktigt. Men arbete hemma på gården finns iaf.

1. Måla altanen vit..
2. Måla stugan..
3. Hammraspika en liten altan till lillstugan..
4. Nya möbler till altan nr 1..
5. Bygga planteringslådor..
6. Klippa ner häcken..


Det är de första projekten just nu. Inte nödvändigtvis i den ordningen, men göras ska det tamejtusan!
Imorgon börjar skrapning av färg på altanen. OM snön smält bort så ska jag choppa ner häcken, bara för att testa den nya häcksaxen!

Lunch ute är planerad. Lilja tjatar om picnic, så vi får nog sitta ute och äta.
Runt ettsnåret kommer kaffefrämmande, alltid trevligt!
Annars, som vanligt när det är uteväder så befinner vi oss på baksidan med ständigt nykokt kaffe (nästan) välkommen välkomen!

Nu ska jag krypa ner i sängen med min man. Det är ett lyx man inte är bortskämd med nuförtiden. Inte många kvällar vi får somna tillsammans. Men nu så!

Puss å snusk!

2 kommentarer:

  1. Har dampen i huset bredvid gett en enrgikick? Hos mig blir det nästan tvärtom, bara för o jävlas!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det kan vara dampen, det kan också vara våren =)
    Hur som helst så gör det inget om man blir smittad av lite damp!
    Haha..

    SvaraRadera