29 maj 2011

*Den där mammam...

.
Igår var det morsdag. Jag tycker inte alls det är viktigt för mig. Jag vill gärna bli uppskattad alla dagar om året. Det är ungefär som alla hjärtans dag, bara onödigt. Däremot så tycker jag det är viktigt att vara till mamma på morsdag. Dubbelmoral kanske.
Min mamma förtjänar att uppvaktas alla dagar. Jag försöker verkligen att visa min uppskattning till henne så gott jag kan, både i handling och ord. Största beviset för hur mycket hon betyder för mig är nog att jag bor kvar i lilla pite. Jag kan inte tänka att flytta någon annanstans om inte mamma följer med. Förutom min dotter och make så är mammsen mitt allt!
Jag älskar dig!

Eftersom jag också är mamma så blev jag uppvaktad på morgon av en superstolt dotter som hade gjort ett paket. 3 små inramade teckningar pryder just nu mitt sängbord. Hon har målat och valt ramar själv. Jag ska försöka visa bild när jag hittar kameran (som är borta igen).


Just nu kom Robban in genom dörren. Liljas favorit. Han hinner inte mer än sätta sig i soffan förän hon hämtat sin mannytidning och kryper ner i famnen hos honom. Nu ligger hon på hans arm i soffan och läser. Söta barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar