3 juni 2011

*Skogsmullarna..

.
Ikväll har jag o liten varit iväg på lite äventyr. Tanken var att vi skulle till Eliasgrottan. Men vi valde istället att åka till Råberget. Innan vi hunnit packa ut bilen så var Lilja iväg. Hon sprang och sprang och sprang. Stannade till ibland för att redovisa var hon var, att allt var ok och att hon springer vidare. Tanken gick lite åt kossorna som får komma ut på grönbete. I skogen var inga kossor, en jäkla massa myror. MASSOR!

Vi kollade på kottar, träden, stora stenar och mossa. Vi lät några pinnar agera båtar som vi skickade fram i "bäcken". Vi hade picnick med kakor, saft och jordgubbar. En riktigt härlig kväll med andra ord.

När jag höll på att spänna fast Lilja i bilen så utbrister hon - Åhhh, vad vi har haft roligt idag!
Det värmer verkligen i mamma-hjärtat. Det bevisar att allt inte behöver planeras, kosta en massa pengar eller vara besvärligt. Jag tror nog att hon kommer prata om det här länge framöver.

Jag har tagit många bilder, det betyder att jag har hittat kameran äntligen. MEN, nu har Larne dragit iväg med minneskortsläsaren. Så jag kan inte visa er än..
Återkom gärna imorgon för att se bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar