15 juli 2011

*Det bidde bra.. ändå..!

.
Lite självpepp fungerar ibland. Idag gjorde det det!

Efter jag beklagat mig om hur tråkigt, trist och eländigt allt var så gick vi ut och la oss ¨på gräsmattan. Jag fyllde poolen med dyrt kranvatten från köket och ungen vägrade bada.. Vi tog en liten raggarrunda med grannen och sen så har vi inte hunnit med så mycket mer än att måla alla 40 naglar i härliga färger, haft syster med familj på besök och städat huset. Jo just det, 3 maskiner tvätt också.
Tänk att man tycker att inget händer men likförbenat så har man haft fullt upp!

Jag har sagt det förr och jag kommer säga det 1000 gånger igen. Den där dammsugaren som vi har, den finfina handjagaren.  Den är det bästa! Jag rekomenderar alla barnfamiljer att skaffa en sån.
Jag har sprungit som en skållad råtta och plockat här hemma medan Lilja har dammsugat. Visst, det blir inte perfekt, men de flesta dammråttorna är borta när hon är klar. Då är hon jättestolt och då duger det med lite skit i hörnen.

Nä, nu har gubben kommit hem och börjat med middagen, så jag ska vika tvätten som hänger ute, sen ska jag äta middag och slänga mig i sängen för en attackvila innan jobbet...

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar