19 aug. 2011

*Ester...

.
Jag är så förvånad över filken otroligt fin kisse hon är den där Ester. Från första gången jag såg henne visste jag att det var något alldeles speciellt med henne.
Hon är duktig och går på lådan själv. Ibland, för att vara på den säkra sidan så hjälper vi henne dit. Då blir hon lite irriterad, men efter att ha satt tillbaka henne dit två ggr så ger hon med sig och kissar. Hon har inte lärt sig att dra in klorna ordentligt. Så mest som oftast fastnar hon i kuddar, filtar, mattor eller gardiner. Idag har jag klippt framklösarna lite, mest bara för att vänja henne.

Eftersom jag har legat nerbäddad och varit halvdöd hela dagen så har hon gjort detsamma. Sovit. Lilja tycker hennes katt är megatråkig för att hon bara sover. Sen leker hon i fem minuter, blir trött och sover lite mer. Precis som en bebis ska göra.

En riktig barnkatt är hon. Barnen får göra näst intill vad de vill med henne. Helst av allt så vill hon sitta med Lilja när hon leker. Om man undrar var Ester är vid något tillfälle så hittas hon oftast i Liljas rum, eller i soffan och sover.

Maten har hon varit kinkig på. När vi tog hem henne fick vi höra att hon inte åt så bra, sprang efter mammans tissar eller åt blötmat. Men nu har hon faktistk ätit rätt bra med knallisar. Jag blandar ca en tesked blötmat med en halv dl knallisar. Då äter hon.

Just nu är det bus för henne. Upp o ner från soffan, jag vet inte vad hon jagar, men kul verkar hon ha. Laserpekaren är en favorit. Den är bra att leka med henne just innan läggdags, så hon blir extra trött.

Imorgon tror jag hon ska få gå ut för första gången. I sitt förra hem var hon ute hela tiden, men jag vill att hon ska känna sig hemma här innan vi släpper ut henne. Dessutom har vi inget halsband än. Så jag hoppas hon inte springer iväg..

Nä, en alvedon till känner jag. Det här skrivandet gör att jag får ont i lederna. Ujj Ujj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar