4 sep. 2011

*Behöver hjälpavalla föräldrar..och andra.. =)

.
Jag funderar, tänker och kliar mig i huvvet. Jag kommer inte fram till något, så kanske någon som läser kan hjälpa mig?
Det jag funderar över och som jag inte kan bli klok på är det här med bilbarnstolar.

Lilja är nu 3 år och väger 16 kilo, drygt. I bilen sitter hon som en ostkrok med benen. Personligen tycker jag ju att det ser väldigt omysigt ut.

Om vi då tittar på en framåtvänd stol.. De är oftast från 15 kilo och/eller 4-5 år.!!! Vilken 5 åring väger bara 15 kilo´? Snitttyngden på en treåring ligger väl däromkring?

Jag vill gärna vända lillis snart, då man är rädd att hon ska bryta benen när man kör i ett gupp.
Å andra sidan vill ajg inte att hon sitter framåtvänd och krossas vid en eventuell krock!

Hur gör ni?
När vände ni barnen?
När tänker ni vända?

Hjälp!

3 kommentarer:

  1. åh, jag vet inte. Nellie är ju bara 2. Fabbe minns¨jag fasen inte. Sorry

    SvaraRadera
  2. bakvänd till 4 år.
    Ungar är mjukare än oss gamlingar, jag tror inte att de sitter så obekvämt som det ser ut (dom somnar ju i den ställningen för bövelen ;) )

    Hellre sitta lite obekvämt ett tag än pisksnärtskadad resten av livet (eller död med bruten nacke)
    Puss

    SvaraRadera
  3. ja har samma problem till Jonna, hon är så lång nu att hon sitter som en pstkrok i bilen, men hon väger ju bara 13kg så ja vet inte om ja vågar vända henne än...:S

    SvaraRadera