24 sep. 2011

*Jag vill..

.
Jag har blivit beroende, igen. Denna gång av Real housewives of New Jersey. Det är ju helt sjukt ju!
Det går liksom inte att sluta se, bara ett avsnitt till, å ett till, å ett till.. Ni förstår säkert. Tyvär blir jag lite deprimerad av att se. Det är på något sätt bitterljuvt.
Jag känner verkligen att jag skulle kunna vara en av dom. Eller njaa, utan alla elakheter och all dryghet. Caroline, jag vill vara som henne när jag blir stor. Det känns lite som min grej att vara rik. Jag tror att jag skulle vara riktigt bra på det dessutom. Jsg vill inte vara sådär snorrik, bara lite lagom så att jag kan utan problemo lägga undan minst 10-20 tusen / mån. Jag vill kunna få ett infall att fara till gud-vet-var under en långhelg och faktiskt ha råd att göra det. Jag vill inte behöva spara pengar i flera månader för att köpa nya glasögon eller för att laga bilen.
Lite lagom rik, svenskt rik, om man kan kalla det så.

Jag tror att min dröm om att ha pengar grundar sig enbart i det ytliga. Jag vill alltid vara snygg i håret, alltid ha perfekta naglar och ha snygga skor till alla outfits som finns i min enorma garderob. Jag vill även alltid ha råd att förutom all min kärlek och visdom kunna ge Lilja upplevelser som jag själv inte fått som barn.

Skulle jag nu helt plötsligt bli rik så tror jag inte att jag skulle bli lycklligare. Jag är nöjd med mitt liv som det är. Jag är rik på kärlek, familj och vänner.
Men som sagt, liite mer pengar skulle man ju inte gråta över.

Dessutom! Jag vill vara så pass rik att jag jobbar ENBART för att jag vill inte för att jag måste.

1 kommentar:

  1. hahahahaa!!! Jag är oxå fast!!! Jag laddade ned alla nya avsnitt och sträck-glodde en hel dag!!!
    Kram ///Sara D

    SvaraRadera