25 sep. 2011

*Städa städa, varje da..

.
Jag plockar och donar. Torkar och pustar. Viker och sorterar. Dammsuger och ojjas. Men aldrig tar det då slut i det här huset. Aldrig är det riktigt städat.
hur jag än gör så ligger det ändå någon socka i ett hörn, eller små små pappersbitar rivna av liten, överallt i huset. Det finns alltid disk i köket och tvätt i korgarna. Damm i alla former överallt och blommorna verkar alltid vara hängiga och törstiga.

Nåja.

Det finns en dikt om det där.. Ska kolla...Nä, jag hittar den inte.  Men den är bra iaf!

Nu har jag städat och varit duktig nog för idag. Ska snart slänga barnet i sängen, då far Bis iväg på dragon och köper Chilikyckling. Som alltid när det är löningshelg, då äter vi det. Å lika gott varenda gång.
Sen blire soffhäng i en timme eller så innan jag ska krypa ner i den renbäddade sängen.
Imorgon börjar jag jobba dagtid, på heltid.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar