11 okt. 2011

*Allt möjligt..

.
*Nu har jag snart jobbat klart på mitt vik, drygt en vecka kvar. Jag måste ju säga att det går alldeles för fort.
Jag trodde inte att det var möjligt, men jag har nog vant mig vid att kliva upp på morgon. Det brukar inte hända. Jag är glad att jag har gjort det. För nu behöver jag inte sova lika många timmar på morgonsidan. Häromdagen sov jag till 9:30 och var helt slut resten av dagen. Sovit för länge med andra ord.
Nåja. Vad händer efter vik:et är slut då? Ingen aning. Men jag är inte så orolig.
Jag får väl traska in på underbara älskade (?)arbetsförmedlingen.


*Här hemma grävs det. Inte av oss, tackålov! Däremot är det några andra, vad dom då heter. Det spelar ju egentligen ingen roll. Här grävs äntligen för fjärrvärmen. SOM jag längtar. Tänk bara att få ha varmvatten i duschen! Inte illa.
Men det är jobbigt med uppgrävd gräsmatta. Stackars kisse som alltid sitter i skotergaraget sitter nu på fel sida om vallgraven så hon inte kan komma in igen. Då sitter hon där och gråter istället för att gå runt högarna och ut på vägen. Det är ju bra iofs.

*KF aka kattfan aka snuttan aka Esther, hon växer så det knakar. Fast jag tror inte hon kommer bli så jättemycket större. Jag har nedräkning till dagen vi får kastera henne. Åh så skönt att slipa fundera över om hon blir vådtagen där ute på farliga jaktmarkerna!

*Imorgon ska jag på Kärnhuset och jobba. Det var INTE igår kan jag lova. Jag hade sedan länge lovat att jobba och hunnit glömma bort det såklart. Undrans om inte feb var sista gången jag var där. Det känns nästan lite som första skoldagen eller så. Lite uppspelt och lite förväntansfullt.

*Jag har en extrem längtan till Falkenberg just nu. Det blir liksom bara värre för varje dag.
Åh, jag önskar så att vi hade råd att ta en långhelg någon gång då o då. Men men..




Älskade ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar