12 okt. 2011

*Fullmåne..

.
Ja det är det! Märker ni något?
Många får svårt att sova denna natt, även natten innan fullmåne. Både jag och Larne har snurrat hela natten, får se hur denna blir. En av tanterna på jobbet hade också sovit galet. Det är ju inte alls konstigt att vi blir påverkade av det vackraste av fenomen.
Under dessa dagar bli många också mera känslig, mer klumpig och mera glömsk.

Jag blir oerhört påverkad, på alla sätt och vis. Som sagt, sover oroligt. Däremot brukar jag trots det känna mig utvilad. Förvirrad och tankspridd är också vanligt för mig.

Jag har alltid dragits till månen. Speciellt då när den är hel. Det finns en otrolig dragningskraft som suger i mig. Jag kan känna hur hela min själ dras ut och upp. Det låter konstigt, jag vet. Men det är en känsla. Som ni vet så har jag svårt att i skrift beskriva känslor.
Känslan kan nästan jämföras med det lilla pirret i kroppen efter ett glas vin. Ett ständigt litet surr, längst in i kroppen. Som en liten elektrisk ljusboll.

Sov gott inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar