11 nov. 2011

*Varning för svordomar..!

.
Allts¨jag blir så jäkla less!
Jag fattar inte hur ni med flera barn klarar av det. Jag ar inte tålamod till en.
En hel dag med liten och jag får psykbryt. Jag orkar tamejfan inte!
Det som gör att bägaren rinner över är oftast middagen. Jag har ingen energi eller ork att sitta med henne då hon tar minst 45 min på sig att äta. Det ska svammlas, lekas, spillas och tappas grejer på golvet. Ooops, inte alls med mening.
Jag hinner äta, plocka undan och städa köket innan hon ens har hunnit börja äta.

Just nu känns det som att jag struntar i att ge henne mat så får hon välling några ggr per dag istället. För jag kommer minsann inte att sitta och vänta ut henne.

Nu sitter hon vid bordet och grinar efter pappa. Jag har gett henne flera chanser, men nu har jag gått från köket. Där får hon sitta tills tallriken är tom.

Nu är det inte så att det är monsterportioner hon får heller. Hon är liten som en mus i maten, har alltid varit. Om hon äter upp en varmkorv med bröd till  middag är det bra gjort. Då förstår ni kanske.

Nää, jag är så gudförbannat less på att hela tiden gorma, bråka, trixa och lirka.
Fyfan!

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅåå TACK TACK TACK Jenny! ÄNTLIGEN nån som har precis exakt samma problem som jag har med Jonna! de tar minst 45min för henne att äta och då får hon i sej max 2-5tuggor (om ens de) de ska alltid lekas, trixas och svammlas vid matbordet! jag blir galen!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Aaaldrig att Norah får sitta en timme hur matbordet! Vill hon inte äta så får hon gå från matbordet. Hungrig! Vill hon inte äta så behöver hon inte.. Jag tror inte på att tvinga eller be dom äta upp allt, då tror håg att det får motsatt effekt. Men det är jag det :)

    SvaraRadera
  3. Oh, det är så himla jobbigt med krångel vid matbordet, har faktiskt påbörjat ett blogginlägg för ett tag sedan, men har inte tagit mig tid att avsluta det, kanske måste göra det snart!
    Iaf, jag tror inte på att tvinga i ett barn mat.
    Om inte L äter så ger jag henne några chanser såklart, men vill hon inte äta och bara sitter och svammlar så tar jag bort maten, sedan får hon vara utan mat/fika/whatever till nästa måltid serveras.
    Försöker att inte hota med "äter du inte upp så får du inget godis", och mutar inte heller med godis.
    Lovis är också dålig på att äta, och jag har provat alla sätt förut utan större framgång, och då är det ju ingen idé att göra matsituationen till en konflikt dag efter dag.
    Ja, lite "kortfattat" såhär på kvällskvisten, kanske uppdaterar mitt blogginlägg i dagarna så du får läsa mer om hur jag tänker! =)
    Lycka till iaf!

    SvaraRadera