11 nov. 2011

..svordomarna fortsätter..

.
Efter 65 min vid matbordet, grinandes hälften av tiden, så blev det sängen för lilla fröken. Jag orkar rent inte lyssna på henne.
Hon har inte sovit middag idag, så visst, jag förstår att hon är trött och betydligt mer känslig. Men det hjälper inte, man får faktiskt inte bete sig hur som helst.

Jag vet att många tycker jag är alldeles för hård, men hon är faktiskt stor nog för att lära sig konsekvenserna av att inte äta middagen som står på bordet.

Nu har hon lagt sig i sängen, det tog säkert hela 3 sekunder så sov hon. Klänning och strumpbyxor fick ajg minsann inte ta av henne. Näpp!

Jahapp, bara vara hungrig tills imorgon då..

1 kommentar:

  1. Min erfarenhet är att om barnen får hjälpa till och planera med middagen (t. ex skära grönsaker med en bordkniv, röra, mäta och hälla i ingredienser, vika servetter och duka) och man sen tycker det ska bli jättespännande att smaka hur god maten man gjort tillsammans blev så brukar det bli så mycket mer roligt att äta...Kanske inte funkar på alla barn, men de flesta jag provat med iaf :) Tända ljus och lite myspys drar inte ifrån! Lycka till och hoppas vi syns snart på jobbet!
    Monica G

    SvaraRadera