15 dec. 2011

*Ingen tråd..

.
Klev upp tidigare än jag brukar. De senaste veckorna ar jag antingen jobbat natt eller varit vaken nattetid pga kramper. Så naturligt så har jag sovit lite längre på mornarna.
Igår vad maken ut på galej och ville inte alls kliva upp. Det var inga problem att kliva upp, fastän jag bara sovit halva natten. Men nu ikväll, jisses vad trött jag varit!

Hinkat kaffe hos grannen hela förmiddagen och sen har jag städat och tvättat här hemma. Jag har försökt hålla igång. Men någon timme efter middagen började gallan göra sig påmind. Sådär lagom tills det var dags att slänga skitig unge i duschen, kvällsfika och sängen. Det skitiga barnet ville gladeligen annat. HOn ringde istället till grannen och frågade om hon fick komma dit. Sen klädde hon sig och traskade nerför gatan. Hon är så stor min lilla tjej. Grannen är ingen jämngammal kompis heller, utan våran nya kolmilafru. Vi fick nya grannar en dag och nästa så ville Lilja flytta dit. Jag förstår henne, där bor ju en liten bebis!

Jag försökte vara smart och tog medicinen lite i förväg idag, nästan direkt jag kände kramper. Bara för att slippa anfall mitt i läggning av liten. Men men.. jag tror att det hjälpte...lite. Trots att det har gått snart en timme sen så har inget anfall kommit, men molande finns fortfarande kvar. I vanliga fall går det över på max 20 min. Så antingen blir det ett större inatt eller så molar det på. Hur som helst så gissar jag på lite sömn, som vanligt, och soffsovande för min del.

Jag har insett att det är lättare att hantera smärtan om jag komcentrerar mig på annat. Jag brukar spela värdelösa meningslösa spel på facebook. Det hjälper lite.

Barnet sitter och äter sen kvällsfika. Det blev sent idag eftersom hon varit på villovägar och jag har haft ont. Men vi är ju lediga imorgon så vi kan ta sovmorgon.

Hujeda mig vilket blandat inlägg det här blev. Tabletten har nog börjat verka iaf. Jag menar, var är den röda tråden?
Grattis om du har orkat läsa såhär långt, jag tappade bort mig själv för längesen!

1 kommentar:

  1. Det borde finnas en instruktionsbok för att hantera det där. Typ en bok med saker man kan göra för att tänka på annat. Förutom eller inkluderat facebookspel ;)

    Men det är bra att du kan lägga fokus på annat för en stund och "glömma" smärtan.

    Synd om dig gumman! Hoppas du får en tid snart.

    SvaraRadera