18 dec. 2011

*Jobbig natt...

.
Vilken jäkla natt alltså. Inget har liksom gått som det ska och just nu är jag tröttare än tröttast och huvudvärk.
Jag hade barnvakt igår, eller närmare bestämt Jennyvakt. Robban kom hit och var med mig för att jag hade ont och inte ville vara ensam. Han ville väl ha sällskap.

Efter ett samtal med Jouren/akuten så var jag inställd på att fara in under natten. Men då kom annat emellan..
Barnet kom sig inte i säng förän ganska sent. Sen vaknar hon vid midnatt och klagar över ont i magen. Det har nog aldrig hänt förut att hon vaknat sådär. Sen dröjer det inte länge tills hon kräks. 3 ggr under natten. Men jag tror inte det är magsjuka eller vinterkräk. Jag gissar att det är av hostningarna.

Själv blev jag inte trött förän vid halv 2. Bäddade ner mig i soffan, somnade. Min barnvakt satt snällt kvar här i soffan tills Larne kom hem (4:30 typ) Då vaknade jag. Somnade om medan han häll på att bädda rent hos Lilja. Vaknade en stund senare och gick till sängen. Sen kom Lilja och väckte mig 9:30!! En ordentlig sovmorgon mao, men en trasig natt.

 Vet inte huuur jag ska vakna nu. Jag hade tänkt att jag inte ska dricka nå kaffe idag. Men vi får väl se hur det går med den saken idag...


Godmorgon förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar