12 dec. 2011

*Magen, systrar och en hel del kärlek..

.
Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har inget att förtälja, inget förutom dessa magproblem och det är ni väl less att höra om?! Men det får ni göra iaf.
Den senaste veckan har innehållt lite jobb. Tyvärr fick jag ställa in nattjobbet eftersom magen inte fixar att vara vaken. Jag har haft alldeles för mycket anfall än vad som är godtagbart. Vissa starkare än andra. Men tillräckligt för att det ska störa min livsglädje.

Inatt var jag upp vid tretiden för att kramperna blev för mycket. En spasmofen senare och jag sitter i soffan och vaggar i takt med vågorna som sköljs genom kroppen. En timme senare ligger jag i sängen med otroliga svettningar och klåda över hela kroppen. Efter knappa 4 timmars sömn är det dags att kliva upp och kroppen känns som om jag vore mitt i den värsta fyllan.

Idag kom inte posten jag väntar på. Nu när jag blivit beviljad operation så är väntan lång på att få veta när det ska ske. Jag måste nog ringa någonstans. Men var börjar man? Vårdcentralen kanske..

Annars har helgen bjudit på glädje, mycket glädje. Men också sorg.
Trevlig påhälsning av en syster med familj från storstan, mycket glädjande skolbesked från en annan syster och hemkomst från en lång semester från en tredje syster.
50års fest med en snabb utgång och en bakissöndag som jag inte var bakis på.

En mycket intensiv med helg fylld av kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar