12 maj 2012

*Sååå trött...

.
..så trött!
Det är väldigt krävande av kroppen att jobba mycket och jobba dagtid, när man inte är van.. Det har ju alltid fungerat bäst för mig att jobba natt. Just för att jag sover så dåligt de nätter jag har jobbat kväll och de nätter jag ska upp tidigt. Jag skulle tro att jag snittar på 3,5-4 timmars sömn. Inte okej.

Men det är bra mycket roligare att jobba dagtid. Tänk vad glad jag är som får umgås med roliga stojiga gummor och gubbar på arb.tid. Nej, alla stunder är inte roliga. Men när man sitter där och skrattar tillsammans med Fridolf  87 år (hittepånamn) så glömmar man allt det jobbiga.

Tänk vad mycket roligt och spännande di äldre har att berätta. Det spelar dessutom ingen roll om man glömmer en histora, för man kommer säkerligen höra den igen om 3 min.
Att se Elsa 76år (hittepånam också) tindra med ögonen för att just du har förgyllt hennes dag, det är kvalité.

Jag trivs så otroligt med min anställning och man får ju inte glömma världens bästa arbetskompisar som
 alltid stöttar, kramar och hjälper. 
Ni är så fina på alla sätt och vis!


Nu längtar jag tills Lilja går och sover. Fastän hon just nu står i fönstret och tittar ut på solen som skiner på den snart gröna gräsmattan. Hon har inte än förstått det här med att det är kväll och ljust ute..

Men, NÄR hon nu lägger sig så ska jag krypa ihop och se lite på datorn.
Har precis fått hem, Greys anatomy, Eastwick och Vampire diaries. Härliga tider!

1 kommentar:

  1. Ja gott luktar det självklart inte, men det struntar jag i när det hjälper så pass bra! =) Det är ingen lukt som stannar kvar utan som försvinner väldigt lätt, förmodligen av kombon lök och vatten. Gjorde detta när jag var nygravid och med illamåendet och lökblandningen..Fii fan! =)

    SvaraRadera