5 maj 2012

*Sikken dag..

.
Ja verkligen.
Full rulle! Började dagen med sovmorgon. Jag vaknade och låg ett bra tag bara för att lyssna. Lyssna när pappan leker med sin dotter. Det bästa ljudet jag vet!
Sen åkte telefonen fram. Jag läste allas uppdateringar på fb om hur jävla snöigt det var ute. Själv låg jag i sängen, lyssnade på min familj, men rullgardiner fördragna. Det var mörkt och härligt.
Larne skulle iväg på svensexa, kl 11 stack han..

Efter en-tre koppar kaffe var vi klädd och klar för kalas hos grannarna. Lunch och mellisfika på samma besök. Väl hemma igen så somnade Lilja i soffan, ungefär samtidigt som hon bråkade om att hon inte alls var trött och inte alls ville sova.

Efter vila och efter-vila-mojj kom L och hämtade oss för middag på max med henne och hennes gudbarn "Mini". Efterföljande lördagsgodis handlades såklart på kioskpiraten.
Mycket bus för tjejerna, kaffe och skitsnack för oss. Sen åkte dom hem.

Rastlös som jag är så var vi (jag å Lilja) såklart inte trött halv nio. Så då gick vi ner till grannarna istället.
Lilja och grabbarna har haft pusskalas medan jag druckit två glas vin.
Eftersom det snöat så jävulskt så är det ju lite ljusare ute och vi inte fattat att klockan blivit mycket. När uret slog elva var vi hemma i soffan och åt kvällsfika. 3 sekunder senare sov den lilla så gott i sängen.
Nu ska jag bara nattaröka och sen bädda ner mig i soffan.

Eftersom Larneparne varit på galej sen någon gång typ imorse, så kommer han snarka och leva jävel inatt, när han då kommer hem. Så jag tänker att jag sover bättre på soffan =)

Nattinatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar