24 juli 2012

*Hur stavas det nu..?

.
Jo, det stavas S*E*M*E*S*T*E*R!
Härligt härligt! Egentligen har jag inte semester, är bara ledig i 7 långa dagar.. Det ska bli såå nice!

Jag har min semester i september. Min första riktiga betalda semester. Tjohoo!
Då ska vi ligga på en strand någonstans i världen.

Denna vecka var tanken att vi skulle till Falkenberg. Men maken som bytt jobb oväntat i sommar förstörde därmed planerna. Istället kommer svärmor nr 1 hit imorgon och stannar en vecka. Sen möter vi upp svärfar och svärmor nr 2 utomlands.

Jag är så nöjd. Liljas nya rum är näst intill klart. Världens bästaste Niklas är guld värd som tagit på sig det näst intill omöjliga uppdrag att försöka bygga något rakt i vårat sneda hus. Detta innebär att Lilja kommer att flytta in i sitt nya och större rum imorgon och vi har numera ett gästrum så svärmor kan stänga dörren om sig.

Nöjd, glad, lycklig och LEDIG!

Som grädde på moset har syster Geni kommit "hem" i veckan och fröken Li har kommit tillbaka. Båda två plus Limpan ska njuta ett glas med mig i vad vi hoppas på den underbara kvällssolen.

Imorgon blir det full rulle.
Dörrlister ska småfixas, bullar ska bakas på order av dotter och syster, heltäckningsmatta ska hämtas och installeras, huset måste städas efter all bygg, rummen ska skiftas och sist men inte minst ska svärmora hämtas på kallax.

5 min på soffan, sen ska ska jag börja rensa Liljas rum!

Liiite rakare än vårat hus..


Tjohoooo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar