29 jan. 2010

*Surprise!

Halvslöade i soffan idag på förmiddagen. Hade planerat att lägga Lilja för en vila óch själv stjäla några minuter med stängda ögon. Larne skulle gå in till stan för att hämta bilen. När han står i hallen så säger han att vi får främmande. Jaha, tänker jag. Det vet jag väl. Fröken Li skulle kanske komma förbi.
 Så jag sa att det är säkert Jenni. Larne ryckte på axlarna och tyckte det  var konstigt att hon var i stan. Jag tyckte han var konstig som tyckte det var konstigt att hon var i stan, hon bor ju här.
Men när jag kravlat mig ur soffan så förstår jag vad han menade.
Det var inte Jenni, det var Jennie. Allra käraste syster yster och Dahlia stod i hallen! Förstå vad chockad jag blev. Dom bor i Norrköping. Såklart började jag grina och ville inte alls släppa taget om henne.
Lilja och Dahlia kramades, men våran kamera har börjat lägga av, så inget kort fick jag. Jag är så glad! På onsdag far dom hem igen. Då är det dags för tårar, en gång till. Men fram till dess ska jag njuta av att få vara med dom lite. Ska dricka ett glas vin med henne ikväll. Inte så tråkigt alls!

Fröken Li kom förbi lite senare. Men utan Novis. Lilja såg liite besviken ut.. Nästa gång kanske =)

Mannen i huset står och slavar i köket. Vi ska strax äta middag, Fläskfilé, bbq potatis, den berömda pepparsåsen och sallad. Yumm yumm!

Toodles..

1 kommentar:

  1. Inte 17 gråter du när vi kommer :-(
    Vad kul å se henne, förstår att de blev glad =)

    SvaraRadera