12 mars 2010

*En halv druva..

.
Måste in till stan en svängom idag. Ska träffa Eve på en snabbkaffe och sen ska jag köpa en måttband. Hur fan kan man inte ha ett måttband? Jag har alltid trott att det är sånt man bara har, speciellt när man är "vuxen", har hus och familj. Men inte jag, snart så..

Jag ska nämligen mäta mitt fett på kroppen så jag får rätt mått på klänningen till bröllopet. Kan ju vara kul att få rätt storlek.

Igår fick jag prova min ring. Den har varit på förminskning, men det visade sig att den fortfarande var för stor. Så nu ska dom klippa av en bit av ringen, för det går tydligen inte att göra på annat sätt. Men jag tror verkligen att det blir bra den här gången. Tyvärr innebär det ju att jag får vänta ännu ett tag tills jag får den. Kanske inte spelar någon roll, men jag vill ju kunna prova den i smyg. Jag funderar på att lämna den hos mamma eller så, annars kommer jag säkert att ha den på mig hela dagarna och till sist så har jag tappat bort den. Det känns ju inte som ett kul alternativ.

Lillsockret har fortfarande feber, snorar och hostar. Men inte alls på samma sätt som tidigare. Hon är piggare och gladare. På vårdentralen igår tog dom olika prover men hittade inget. Så det är bara en vanlig envis virusförkylning. Däremot var hon lätt irriterad och svullen i halsen, så då fick jag bekräftat det jag trodde, halsont. Lilja har ätit så mycket som en halv vindruva till lunch. Inte ens en kaka gick att muta henne med. Så vi fortsätter med välling när de gånger hon bestämmer sig för att äta. Det blir nog bra. Frysen är preppad med isglass också. Det är bra!

Nä, dags att kolla temp, ladda ungen med alvedon och klä oss för en liten stadstur..
Jag tror att hela familjen kan behöva lite luft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar