16 maj 2010

*Den blomstertiden är här...

.
Sitteri skrivande stund ute på altanen med den lilla blå kärleken (datorn), lite kaffe och sällskapas av Kotten. Nu är livet som det ska igen, nu när våran Kotte är tillbaka. Jag förstår ju att han inte vill leka med oss på vintern. Men man saknar ju honom lite. 
Han ligger nu i skuggan under altanen. Men någon gång då och då nyser han, eller hostar. Lille killen har nog åkt på en förkylning. Stackars..

Soeln var varm på morgon/fm. Jag passade på att städa innan värsta värmen kom. Men då skulle vi plötsligt äta lunch, och vardagsrummet blev kvar. Nu ligger Larne på soffan och sover, så jag vill ite störa han. Det kommer förbli ostädat.
Molnen försvann ungefär lika fort som de kom. Men jag hann se Dirty Dancing. Serien om dansarna alltså. Men nu är det uteliv igen.
För några veckor sen planterade jag mitt llivs första frön. Nu har de vuxit och blivit små plantor. De smp plantorna ska ner i krukor. DET ska jag roa mig med strax. Jag ska bara ladda lite först. Kanske röka en til cigg eller så, vad vet jag. Jag är inte laddad än, jag mår så bra här på altanen i skuggan, här är det lagomt varmt... ska kolla....26 grader i skuggan och härliga vindar. Perfekt!  Det du Desse!

Igår jobbade jag på dagen, vi hade lugna gatan så vi satt mest ute och solade. Men det var varmt. Jag var ju inte direkt klädd för sommar. Men allt går ju!
Strax efter jag kom hem så började folket droppet in. Vi grillade, poppade musik och drack en öl eler två. Ungarna busade och njöt av att vara "avklädda". Shorts och tischa för lillan. Däremot får jag inte på henne en solhatt. Hon vägrar i sten. Vägrade, idag gick det faktist en liten stund. Men hon har blivit brun och fin i fejjan och händerna. Flinten bränns nog lätt, för hon har ett slags rosa skimmer på hjässan =)

Nä, jag skkulle kunna sitta här och skriva hela dagen, bara för att det är mojsigt. Menn det ska jag inte. Jag ska ta tag i det dära blomstrena...

På återseende!

Bjuder på en bild från gårdagen..



och en till..




Toodles..

1 kommentar:

  1. Lovis vägrar också att ha hatt, men idag köpte vi en keps, då gick det bättre eftersom hon ser att pappa har keps.

    SvaraRadera