15 sep. 2010

*Hej å hå..

.
Nu händer det faktiskt nåt här hemma. Igår hade vi en väldigt bra dag. Mycket hann vi göra.
Jag blev av med två överfulla ikea säckar med Liljas gamla kläder, overaller och sånt. Det har legat och tagit stoor plats här hemma. Plats som vi inte har.

Tvättmaskinen och torktumlaren har bytt rum och hyllor har kommit upo i tvättstugan.
Skrubben har rensats på all bråte och kartonger. Jag började måla där inne igår. Tvätthon är utsliten från tvättstugan. Äntligen!

Jag blev less på köket och satte upp nya gardiner + lite färgklickar här o där i form av ljus o så. Behöver jag säga att det blev rosa? Nya fönsterlampor också!

Det bästa av alllt, är att skräpet som jag rensat har hunnit åka på sopen redan.. Tjohoo!

NU när det rensas och donas i de flesta rum här hemma så ser huset ut som att en tornado dragit fram. Av någon anledning blir det alltid så när det städas. Det blir liksom skitastökigt innan det blir städat, efter några dagar..

Nu är lillan hemma igen från dagis och vi har parkerat rumpan i soffan e stund. Funderar på om man ska hitta på nåt eller bara må gott hemma? Jag har än ingen energi till att städa, tänkte att det kanske kommer i eftermiddag. Det brukar göra det..

Kokar kaffe medan jag bestämmer..

1 kommentar:

  1. Skönt att bli av med en massa grejer :) Själv blev vi av med den gamla vattenberedaren idag, pappa kom och hämtade den. Källaren måste ha blivit 300 kg lättare :P

    SvaraRadera