7 okt. 2010

*Snabb genomgång..

.
Okej, datorn ligger äntligen i knät på mig igen. Allt är som vanligt och jag kan åter förgylla eran dag med meningslösa inlägg. Bra va?!

De senaste veckorna har jag jobbat. Jag har jobbat bra och jag har jobbat mycket. Jag kan liksom inte begära mer, jag vill inte begära mer. Att jobba 30-40 timmar/vecka är ju alldeles finfint!

Det går huvudlöss på Liljas dagis.. INTE OK! Jag skulle förmodligen bryta ihop totalt om en lus kom krypandes på lillans huvud, eller mitt eller Larnes. Jag har förvarnat maken att jag flyttar hemifrån om det skulle bli så. Jag vägrar! Äckligt!

Huset är gode upponer just nu. Jag jobbar, då orkar jag inte ålla efter och en man som är sjukskriven med inflammation i en axel, där händer inte många städknop heller.

Det är mörkt, det är "varmt" och jag vill sitta i en stuga med brasa och tända ljus med ett glas vin.. Det får jag inte. Eller får och får, jag har ingen stuga att mysa i..

Finaste Li har kommit hem. När man är van att prata med/träffa någon nästan varje dag så blir några veckor utan sällskapet som en evighet. Nu är hon hemma. Men kommunikationen får vänta tills hennes röst har kommit tillbaka.

Liljas besatthet av djur blir värre och värre. Vilken tur att varken jag elelr Larne vill ha något, annars hade vi nog haft huset fullt av olika animals, och det vill vi inte!

Om 13 minuter ska jag hoppa på cykeln och fara iväg till jobbet, en natt kvar, sen ledig två, sen jobb en natt till..

Jag har ÄNTLIGEN lyckats med bedriften att skaffa mig akassan på nätet! Det tog bara 5 år. Av någon anledning har jag aldrig kommit så långt som att skicka in papprena efter de varit på skrivna. Men nu så..
Enkelt och bra!

11 min kvar och jag är inte packad. Alltså inte full, utan packad väska.. Funderar på om det är värt det att fara förbi ica och köpa en cola eller om man ska leva på vatten hela natten..  Hmm?

5 min kvar.. jag räknade fel tidigare.. Oj

Över och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar