8 mars 2011

*I huvudet på en tvååring..

.
Lilja ville se på bygglov, för dom bygger "som pappa".. Hmm..

Jag: Vad vill du ha för färg på väggarna i ditt nya rum då?
Lilja: Hmm, ja vet! Blååå e fint!
Jag: Ja, blått är jättefint. Ska vi ha det då?
Lilja: Rosa me..
Jag: Ska vi ha blå och rosa? Ja det kan vi ju göra.
Lilja: ..och lila!
Jag: Ska vi ha blått, rosa och lila? (bra lösningar börjar snurra i huvvet)
Lilja: Jaaa, pappa bygger!

Det är kul att hon tror så högt om sin far. Men han är verkligen jätteduktig, faktiskt så är jag imponerad över att han inte bränt upp rummet ännu.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska lösa dessa färgkombinationer. En vägg i varje färg känns inte ok. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att göra blått nedre halvan av väggarna, rosa högst upp och lila som en väldigt bred bård i mitten. Då bli rummet randigt. Det kan bli bra..

1 kommentar:

  1. Jag gillar din lösning och Liljas färgkombo :)

    SvaraRadera