15 maj 2011

*My girl...

.
Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att ha en dotter som Lilja.
Hon är en tjej som klär av sig och tar på jamasen själv så jag kan göra klart tvättstugan samtidigt.
Hon är en tjej som utan minsta bråk slutade med tutte när hon var 2 år och 5 mån.
Hon är tjejen som är helt blöjfri några månader innan hon fyller 3 år.
Hon är tjejen som på kvällen säger - Natt natt, jag älskar dig, god jul tomten..
Hon är tjejen som självständigt hämtar mattpåsen i höladan och traskar in hos hästarna i hagen utan att vara rädd.
Hon är tjejen som plockar undan tallriken efter maten.
Hon är tjejen som sovit i egen säng sedan den dagen hon kom ur magen.
Hon är tjejen som tillrättavisar sin mamma och pappa om inte rätt sak finns på sätt plats.
Hon är tjejen som kan sitta och leka själv långa långa stunder.
Hon är tjejen som älskar att hjälpa mamma i köket med att laga mat och baka.
Hon är tjejen som lyssnar, som har humor, som är bestämd, som är självsäker, som är busig, som är mysig och som är min!

Hon är den jag älskar mest i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar